ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 22/03/2010
Καληνωρίσματα. Αν αρχίσουμε να συζητάμε με αριστερούς, αναρχικούς ή αντιεξουσιαστές ίσως τελικά να πειστούμε πως ζούμε σε μια χώρα χωρίς ελευθερίες, χωρίς δικαιώματα. Δε σας κρύβω πως κάτι τέτοιο εγώ δεν το έχω νοιώσει ποτέ, αλλά θα ήταν προτιμότερο να ρωτήσουμε ανθρώπους που πρεσβεύουν τη διαφορετικότητα.
Στις ΗΠΑ, τη δεκαετία του ‘70 οι ομοφυλόφιλοι δολοφονούνταν κατά συρροή, λίγο νωρίτερα οι έγχρωμοι. Στην (υπόλοιπη) Ευρώπη του 21ου αιώνα βλέπουμε μια τάση των ανθρώπων να αποστρέφεται το ξένο που αφορά τους μετανάστες, πιο συγκεκριμένα τους μουσουλμάνους και ακόμα πιο συγκεκριμένα την μπούρκα τους. Τι είναι η μπούρκα; Είναι το μαντήλι με το οποίο οι γυναίκες καλύπτουν το κεφάλι τους επειδή η θρησκεία τους το υπαγορεύει. Σε ένα ελεύθερο κράτος όπως τα ευρωπαϊκά, κανείς δε θα τους έλεγε τίποτα αν δεν το έκαναν και σίγουρα δε θα τους λιθοβολούσαν στην κεντρική πλατεία όπως συνηθίζουν στα μέρη τους, γιατί εδώ υπάρχει ελευθερία και ανεξιθρησκία.
Κι όμως την ίδια στιγμή στην πλέον δημοκρατική Γαλλία, νέος νόμος απαγορεύει τη χρήση μαντίλας σε δημόσιους χώρους και δημόσιες υπηρεσίες, προκαλώντας σάλο μεταξύ των μεταναστών και διχασμό στους εντόπιους πολίτες. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Δανία που απαγορεύει τη μαντίλα για να μην υπάρχει ασκεπές σημείο του προσώπου κατά την επικοινωνία(!) ενώ πολλές είναι οι χώρες που θέλουν να ακολουθήσουν. Κι ενώ σε όλη την Ευρώπη το θέμα που τίθεται είναι ο περιορισμός των ελευθεριών των μουσουλμάνων που διαμένουν στα κράτη-μέλη, στην Ελλάδα κανένας μουσουλμάνος δεν αντιμετωπίζει το παραμικρό πρόβλημα αναφορικά με την εμφάνιση του ή τις θρησκευτικές του επιλογές, την ίδια ώρα που το αντικείμενο συζήτησης αφορά την καθαίρεση των θρησκευτικών συμβόλων των παραδοσιακών ελλήνων χριστιανών δηλαδή το εντελώς αντίθετο.
Η μαντίλα λοιπόν αποτελεί μείζον θέμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Εσείς,
Α :[ υποστηρίζετε τη χρήση της απ’ τους μουσουλμάνους
Β :[ είστε εναντίον της προβολής θρησκευτικών συμβόλων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προβληματίστηκες; σχολίασε το