σημερινή προσθήκη στην λίστα των καταχωρήσεων τσι μέρας
από Radical Desire
Για να τελειώνουμε με το "κυπριακό πρόβλημα"
Καταρχάς, η είδηση, από την Καθημερινή Κύπρου:
Βίαια επεισόδια εκτυλίχθηκαν σήμερα το απόγευμα στην παραλιακή λεωφόρο Φοινικούδων στη Λάρνακα, μεταξύ ατόμων που συμμετείχαν σε εθνικιστικές πορείες και παρευρισκομένων στο ετήσιο αντιρατσιστικό Φεστιβάλ ''Rainbow'' ''Κύπριοι και Μετανάστες Ενωμένοι ενάντια στην Κρίση'' που διοργανώνει η ΚΙΣΑ.
Οι πρώτες πληροφορίες του www.kathimerini.com.cy κάνουν λόγο για περισσότερους από πέντε τραυματίες, ένας εκ των οποίων ενδέχεται να είναι σοβαρά, αφού δέχτηκε μαχαιριές.
Το μέτωπο το εθνικιστών –το οποίο αποτελούνταν από την οργάνωση «Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης», το «Παγκύπριο Αντικατοχικό Κίνημα» (ΠΑΚ) και την «Κίνηση για τη Σωτηρία της Κύπρου»- παρέλασε φωνάζοντας υβριστικά συνθήματα εναντίον των μεταναστών και των εποίκων, καλώντας παράλληλα σε αγώνα «εναντίον της λαθρομετανάστευσης», κατά «της ισλαμοποίησης της πατρίδας», και «άμεση κατάργηση των προκλητικών επιδομάτων και των λοιπών υπερπρονομίων των δήθεων πολιτικών προσφύγων».
Στο πλάι των εθνικιστών, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, έδωσε το παρών του και ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας.
Γύρω στις 19:30 η πορεία των εθνικιστών ξεκίνησε από την πλατεία Ευρώπης και διαμέσου της παραλιακής λεωφόρου πορευόταν προς την εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, όταν σε κάποια στιγμή άτομα που παρακολουθούσαν το αντιρατσιστικό Φεστιβάλ ανέκοψαν την παραλιακή λεωφόρο και τα πεζοδρόμια και φώναζαν συνθήματα υπέρ της διαφορετικότητας.
Ισχυρή αστυνομική δύναμη παρενέβη αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τα επεισόδια μεταξύ των δύο πλευρών. Μια γυναίκα αστυνομικός τραυματίστηκε στο κεφάλι όταν ρίφθηκε καρέκλα εναντίον της. Τρεις άλλοι μετανάστες ξυλοκοπήθηκαν ενώ ένα νεαρό κορίτσι δέχτηκε πέτρα στο κεφάλι.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες που μίλησαν στο www.kathimerini.com.cy, οι εθνικιστές πέταξαν πέτρες, καρέκλες, μπουκάλια, ξύλα, φωτοβολίδες και βόλια εναντίον των παρευρισκομένων στο αντιρατσιστικό φεστιβάλ, ενώ «δε δίστασαν να σπρώξουν ακόμα και μικρά παιδιά που έπαιζαν στο χώρο του φεστιβάλ».
Ακόμα, αυτόπτης μάρτυρας που συμμετείχε στο φεστιβάλ αναφέρει πως «η αστυνομία αντί να προστατεύσει εμάς που δεχτήκαμε επίθεση σ’ ένα θεσμοθετημένο πια φεστιβάλ, έκανε πλάτες στους εθνικιστές».
Προς το τέλος των επεισοδίων, στη σκηνή έσπευσε και ο εκ Λάρνακος βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Τάσος Μητσόπουλος.
Εφτά άτομα έχουν συλληφθεί και αναμένεται να κατηγορηθούν γραπτώς.
Κατά δεύτερο, το ερώτημα: Τι είναι "το κυπριακό πρόβλημα";
Κατά τρίτο, οι θέσεις:
Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ο οργανωτικός πόλος της ηγεμονικής κατασκευής της πολιτικής στην Κύπρο τα τελευταία 36 χρόνια: η πολιτική ως διαπραγμάτευση, η πολιτική ως διπλωματικό εγχείρημα, η πολιτική ως το προνομιούχο πεδίο δράσης εθνικών και διεθνών τεχνοκρατών, "ειδικών" και συμβούλων. Η πολιτική ως κάτι που εξελίσσεται στα προεδρικά μέγαρα, στις Βρυξέλλες, στην Ελβετία, σε μαύρες μερσεντές. Η πολιτική ως "επίλυση προβλημάτων."
2) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ο αξιοθαύμαστα λειτουργικός μηχανισμός αναπαραγωγής πολιτικών ελίτ τόσο στο Βορά όσο και στο Νότο, η βάση νομιμοποίησης της ύπαρξής τους, η βασική προϋπόθεση "εκπαίδευσης" και "εξειδίκευσής" τους, το μέσο πρόσβασής τους στην εξουσία, το ασάλευτο, υπαριθμόν ένα άρθρο της κάθε φερέλπιδος πολιτικής αντζέντας, το υποχρεωτικό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας για 300 τουλάχιστον μέρες το χρόνο.
3) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι το μέσο δια του οποίου το κυπριακό και διεθνές κεφάλαιο έχει αφεθεί ανεξέλεγκτο και ανενόχλητο εδώ και 36 χρόνια να αναπτύξει κάθε λογής τεχνικές ημιεγκληματικής συσσώρευσης, από τις υπεράκτιες εταιρείες φάντασμα στα κυκλώματα πορνείας, από την ωμή εκμετάλλευση φθηνού μεταναστευτικού δυναμικού στο ξέπλυμα του χρήματος της παγκόσμιας κεφαλαιοκρατικής μαφίας.
4) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι αυτό που καθιστά τον μετανάστη είτε αφηγηματολογικά αόρατο και άνευ σημασίας (γιατί το αφήγημα της διαιρεμένης πατρίδας δεν τον περιλαμβάνει και δεν έχει καμμία θέση για αυτόν) είτε απροστάτευτο σε κάθε λογής βία (όσο υπάρχει "κυπριακό πρόβλημα" θα υπάρχουν πάντα προνομιούχα θύματα, και τα θύματα θα είμαστε πάντα "εμείς").
5) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ένα άλλο όνομα για την άνωθεν νομιμοποιημένη παράλυση της πολιτικής ως μορφής σκέψης και δράσης στον κόσμο.
6) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι το φετίχ μιας διαδικασίας αποπολιτικοποίησης χωρίς τέλος, μιας διαδικασίας πολιτικο-ιδεολογικών αυτοματισμών ("ναι", "όχι", Προοδευτική-Ομόνοια-ΑΚΕΛ vs Πρωτοπορία-γαλανόλευκη-ΑΠΟΕΛ, η πολιτική του μπαμπά μας και της μαμάς μας, η πολιτική ως προσκόλληση στην οικογένεια με άλλα μέσα) που οδηγεί μαθηματικά στη θεσμοποιημένη ανεκτικότητα απέναντι σε νέα πογκρόμ.
7) Όπως κάθε φετίχ, το "κυπριακό πρόβλημα" αποτελεί μια αρχή αντίστασης κατά της πραγματικότητας. Και ως πραγματικότητα θα πρέπει να εννοηθούν όλα όσα υπερβαίνουν τα αφηγηματολογικά και ιδεολογικά όρια του "κυπριακού προβλήματος" και άρα όλα όσα καταστέλλονται στο όνομά του.
8) "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" δεν σημαίνει "το επιλύω", το ξεχνάω, ή το απωθώ. "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" σημαίνει μαθαίνω να αντιστέκομαι στην ιδεολογική σαγήνη του, στην ιδεολογική αποπλάνηση δια της οποίας αποκρύπτονται τα διαρκώς διευρυνόμενα ταξικά, φυλετικά και έμφυλα χάσματα που δομούν την κυπριακή κοινωνία. Σημαίνει αρνούμαι τη συμμετοχή στο ενορχηστρωμένο επιστημολογικό φολκλόρ καλοκάγαθων διπλωματών, ΜΚΟ, ανθρωπολόγων, ποιητών, φωτογράφων, και άλλων αναπαραγωγών του "κυπριακού πρόβλήματος" ως πολιτιστικού προϊόντος και ως μέσου αυτο-προώθησης ή ως πραγμοποιημένης φαντασμαγορίας της πολιτικής για νοσταλγικούς πρωτοκοσμικούς τουρίστες. Σημαίνει ανοίγω χώρο για κάτι άλλο. "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" σημαίνει ότι στην ερώτηση "ναι ή όχι στην διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία" απαντώ "εγώ είμαι με τους μετανάστες που πηδάτε πριν πάτε σπίτι στη γυναίκα σας, που σας χτίζουν τα σπίτια, που πηγαίνουν βόλτα τα παιδιά σας, και που δέρνετε στην Λάρνακα."
οι απόψεις που εκφράζονται στο κείμενο δε συμφωνούν ή εκφράζουν απαραίτητα το yannidakis. Η βράβευση ικανοποιεί μια σειρά από συγκεκριμένα κριτήρια
ακολουθεί σε μία ώρα η καταχώρηση βράβευσης του καλύτερου ιστολογίου για τον Οκτώβρη μήνα
από Radical Desire
Για να τελειώνουμε με το "κυπριακό πρόβλημα"
Καταρχάς, η είδηση, από την Καθημερινή Κύπρου:
Βίαια επεισόδια εκτυλίχθηκαν σήμερα το απόγευμα στην παραλιακή λεωφόρο Φοινικούδων στη Λάρνακα, μεταξύ ατόμων που συμμετείχαν σε εθνικιστικές πορείες και παρευρισκομένων στο ετήσιο αντιρατσιστικό Φεστιβάλ ''Rainbow'' ''Κύπριοι και Μετανάστες Ενωμένοι ενάντια στην Κρίση'' που διοργανώνει η ΚΙΣΑ.
Οι πρώτες πληροφορίες του www.kathimerini.com.cy κάνουν λόγο για περισσότερους από πέντε τραυματίες, ένας εκ των οποίων ενδέχεται να είναι σοβαρά, αφού δέχτηκε μαχαιριές.
Το μέτωπο το εθνικιστών –το οποίο αποτελούνταν από την οργάνωση «Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης», το «Παγκύπριο Αντικατοχικό Κίνημα» (ΠΑΚ) και την «Κίνηση για τη Σωτηρία της Κύπρου»- παρέλασε φωνάζοντας υβριστικά συνθήματα εναντίον των μεταναστών και των εποίκων, καλώντας παράλληλα σε αγώνα «εναντίον της λαθρομετανάστευσης», κατά «της ισλαμοποίησης της πατρίδας», και «άμεση κατάργηση των προκλητικών επιδομάτων και των λοιπών υπερπρονομίων των δήθεων πολιτικών προσφύγων».
Στο πλάι των εθνικιστών, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, έδωσε το παρών του και ο βουλευτής του ΔΗΚΟ, Ζαχαρίας Κουλίας.
Γύρω στις 19:30 η πορεία των εθνικιστών ξεκίνησε από την πλατεία Ευρώπης και διαμέσου της παραλιακής λεωφόρου πορευόταν προς την εκκλησία του Αγίου Λαζάρου, όταν σε κάποια στιγμή άτομα που παρακολουθούσαν το αντιρατσιστικό Φεστιβάλ ανέκοψαν την παραλιακή λεωφόρο και τα πεζοδρόμια και φώναζαν συνθήματα υπέρ της διαφορετικότητας.
Ισχυρή αστυνομική δύναμη παρενέβη αλλά δεν κατάφερε να αποτρέψει τα επεισόδια μεταξύ των δύο πλευρών. Μια γυναίκα αστυνομικός τραυματίστηκε στο κεφάλι όταν ρίφθηκε καρέκλα εναντίον της. Τρεις άλλοι μετανάστες ξυλοκοπήθηκαν ενώ ένα νεαρό κορίτσι δέχτηκε πέτρα στο κεφάλι.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες που μίλησαν στο www.kathimerini.com.cy, οι εθνικιστές πέταξαν πέτρες, καρέκλες, μπουκάλια, ξύλα, φωτοβολίδες και βόλια εναντίον των παρευρισκομένων στο αντιρατσιστικό φεστιβάλ, ενώ «δε δίστασαν να σπρώξουν ακόμα και μικρά παιδιά που έπαιζαν στο χώρο του φεστιβάλ».
Ακόμα, αυτόπτης μάρτυρας που συμμετείχε στο φεστιβάλ αναφέρει πως «η αστυνομία αντί να προστατεύσει εμάς που δεχτήκαμε επίθεση σ’ ένα θεσμοθετημένο πια φεστιβάλ, έκανε πλάτες στους εθνικιστές».
Προς το τέλος των επεισοδίων, στη σκηνή έσπευσε και ο εκ Λάρνακος βουλευτής του Δημοκρατικού Συναγερμού, Τάσος Μητσόπουλος.
Εφτά άτομα έχουν συλληφθεί και αναμένεται να κατηγορηθούν γραπτώς.
Κατά δεύτερο, το ερώτημα: Τι είναι "το κυπριακό πρόβλημα";
Κατά τρίτο, οι θέσεις:
Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ο οργανωτικός πόλος της ηγεμονικής κατασκευής της πολιτικής στην Κύπρο τα τελευταία 36 χρόνια: η πολιτική ως διαπραγμάτευση, η πολιτική ως διπλωματικό εγχείρημα, η πολιτική ως το προνομιούχο πεδίο δράσης εθνικών και διεθνών τεχνοκρατών, "ειδικών" και συμβούλων. Η πολιτική ως κάτι που εξελίσσεται στα προεδρικά μέγαρα, στις Βρυξέλλες, στην Ελβετία, σε μαύρες μερσεντές. Η πολιτική ως "επίλυση προβλημάτων."
2) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ο αξιοθαύμαστα λειτουργικός μηχανισμός αναπαραγωγής πολιτικών ελίτ τόσο στο Βορά όσο και στο Νότο, η βάση νομιμοποίησης της ύπαρξής τους, η βασική προϋπόθεση "εκπαίδευσης" και "εξειδίκευσής" τους, το μέσο πρόσβασής τους στην εξουσία, το ασάλευτο, υπαριθμόν ένα άρθρο της κάθε φερέλπιδος πολιτικής αντζέντας, το υποχρεωτικό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας για 300 τουλάχιστον μέρες το χρόνο.
3) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι το μέσο δια του οποίου το κυπριακό και διεθνές κεφάλαιο έχει αφεθεί ανεξέλεγκτο και ανενόχλητο εδώ και 36 χρόνια να αναπτύξει κάθε λογής τεχνικές ημιεγκληματικής συσσώρευσης, από τις υπεράκτιες εταιρείες φάντασμα στα κυκλώματα πορνείας, από την ωμή εκμετάλλευση φθηνού μεταναστευτικού δυναμικού στο ξέπλυμα του χρήματος της παγκόσμιας κεφαλαιοκρατικής μαφίας.
4) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι αυτό που καθιστά τον μετανάστη είτε αφηγηματολογικά αόρατο και άνευ σημασίας (γιατί το αφήγημα της διαιρεμένης πατρίδας δεν τον περιλαμβάνει και δεν έχει καμμία θέση για αυτόν) είτε απροστάτευτο σε κάθε λογής βία (όσο υπάρχει "κυπριακό πρόβλημα" θα υπάρχουν πάντα προνομιούχα θύματα, και τα θύματα θα είμαστε πάντα "εμείς").
5) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι ένα άλλο όνομα για την άνωθεν νομιμοποιημένη παράλυση της πολιτικής ως μορφής σκέψης και δράσης στον κόσμο.
6) Το "κυπριακό πρόβλημα" είναι το φετίχ μιας διαδικασίας αποπολιτικοποίησης χωρίς τέλος, μιας διαδικασίας πολιτικο-ιδεολογικών αυτοματισμών ("ναι", "όχι", Προοδευτική-Ομόνοια-ΑΚΕΛ vs Πρωτοπορία-γαλανόλευκη-ΑΠΟΕΛ, η πολιτική του μπαμπά μας και της μαμάς μας, η πολιτική ως προσκόλληση στην οικογένεια με άλλα μέσα) που οδηγεί μαθηματικά στη θεσμοποιημένη ανεκτικότητα απέναντι σε νέα πογκρόμ.
7) Όπως κάθε φετίχ, το "κυπριακό πρόβλημα" αποτελεί μια αρχή αντίστασης κατά της πραγματικότητας. Και ως πραγματικότητα θα πρέπει να εννοηθούν όλα όσα υπερβαίνουν τα αφηγηματολογικά και ιδεολογικά όρια του "κυπριακού προβλήματος" και άρα όλα όσα καταστέλλονται στο όνομά του.
8) "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" δεν σημαίνει "το επιλύω", το ξεχνάω, ή το απωθώ. "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" σημαίνει μαθαίνω να αντιστέκομαι στην ιδεολογική σαγήνη του, στην ιδεολογική αποπλάνηση δια της οποίας αποκρύπτονται τα διαρκώς διευρυνόμενα ταξικά, φυλετικά και έμφυλα χάσματα που δομούν την κυπριακή κοινωνία. Σημαίνει αρνούμαι τη συμμετοχή στο ενορχηστρωμένο επιστημολογικό φολκλόρ καλοκάγαθων διπλωματών, ΜΚΟ, ανθρωπολόγων, ποιητών, φωτογράφων, και άλλων αναπαραγωγών του "κυπριακού πρόβλήματος" ως πολιτιστικού προϊόντος και ως μέσου αυτο-προώθησης ή ως πραγμοποιημένης φαντασμαγορίας της πολιτικής για νοσταλγικούς πρωτοκοσμικούς τουρίστες. Σημαίνει ανοίγω χώρο για κάτι άλλο. "Τελειώνω με το 'κυπριακό πρόβλημα'" σημαίνει ότι στην ερώτηση "ναι ή όχι στην διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία" απαντώ "εγώ είμαι με τους μετανάστες που πηδάτε πριν πάτε σπίτι στη γυναίκα σας, που σας χτίζουν τα σπίτια, που πηγαίνουν βόλτα τα παιδιά σας, και που δέρνετε στην Λάρνακα."
οι απόψεις που εκφράζονται στο κείμενο δε συμφωνούν ή εκφράζουν απαραίτητα το yannidakis. Η βράβευση ικανοποιεί μια σειρά από συγκεκριμένα κριτήρια
ακολουθεί σε μία ώρα η καταχώρηση βράβευσης του καλύτερου ιστολογίου για τον Οκτώβρη μήνα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Προβληματίστηκες; σχολίασε το