αποκωδικοποιώντας τα μηνύματα της θρησκείας προβληματιζόμαστε σε ζητήματα της κοινωνίας
Προ ημερών είχα την γιορτή μου (Γιάννης γαρ) και από συγκυρία κατάφερα να είμαι διαθέσιμος το πρωί ώστε να πάω στην Εκκλησία τιμώντας τον Άγιο του οποίου το όνομα φέρω και να μεταλάβω. Μέσα στα χρόνια βέβαια το όνομα μου δεν ήταν παρά μια ακόμα αιτία εορτασμού. Διαβάζοντας όμως την Αγία Γραφή και μελετώντας λίγο περισσότερο το πρόσωπο και τα χαρακτηριστικά του Αγίου, αντιλήφθηκα πως επρόκειτο για κάτι περισσότερο από αυτό.
Δεν θέλω να κάνω μία τετριμμένη ανάλυση του Αγίου Ιωάννη του Πρόδρομου, οπότε μόνο εν συντομία θα σταθώ στο διασημότερο χαρακτηριστικό του, το "Πρόδρομος" αφού είναι γνωστό πως ονομάστηκε έτσι επειδή προετοίμαζε τον δρόμο για την έλευση του Ιησού. Κήρυττε τον λόγο Του ενώ ο Χριστός είχε πράγματι γεννηθεί, όντας σε νεαρή ηλικία, όταν ακόμα όμως ήταν άσημος στο ευρύ κοινό. Προετοίμαζε τον κόσμο μιλώντας για την έλευση Του και όσα θα ακολουθούσαν αυτής, ενώ συμβολικά ράντιζε τους ακόλουθους του με νερό από τον παρακείμενο ποταμό, τον Ιορδάνη, ως μία κάθαρση, ως ένα "ξέπλυμα" από την αμαρτία. Ακριβώς για αυτό τον ονόμασαν και "Βαπτιστή". Από αυτήν την συμβολική πράξη η Εκκλησία μας σήμερα έχει καθιερώσει ως ένα από τα Μυστήρια την Βάφτιση με νερό, εγκαινιάζοντας τη νέα ημέρα στην ζωή του Χριστιανού. Έχει δε ιδιαίτερη σημασία πως θέλοντας ο Ιησούς να τιμήσει τις πράξεις του Ιωάννη, στάθηκε μπροστά του και δέχθηκε το βάφτισμα σαν κοινός θνητός, δίνοντας έτσι το παράδειγμα και επικυρώνοντας την ορθότητα της πράξης του Βαφτίσματος στους εκεί μάρτυρες αλλά και σε όλους εμάς σήμερα.
Το κύριο χαρακτηριστικό πάντως του Ιωάννη ήταν η συμπεριφορά του. Σε αντίθεση με τους Άγιους της Εκκλησίας, δεν ήταν πράος, ήρεμος και ταπεινός ως προς την συμπεριφορά του. Έδινε το παράδειγμα της ταπεινότητας με άλλους τρόπους, όπως αρνούμενος να σιτιστεί με φαγητά και τρώγοντας ακρίδες και άλλα ζωύφια. Έτσι, γνωρίζοντας πως το σώμα του δεν έχει απολαύσεις άφηνε την ψυχή του να δράσει... αντιδραστικά. Θα έλεγα πως ήταν ο πρώτος επαναστάτης της Εκκλησίας. Φώναζε, προκαλούσε τα βασιλικά μέλη και τον ίδιο τον βασιλιά Ηρώδη. Τους πλησίαζε εκθέτοντας τον τρόπο ζωής και τους ίδιους μπροστά σε όλο τον κόσμο και προκαλούσε συνεχώς με την στάση και την βροντερή φωνή που χρωμάτιζε τα σκληρά του λόγια.
Ήταν ο Άγιος Ιωάννης ένας επαναστάτης; Ασφαλώς! Πως θα ήταν αν ζούσε σήμερα; Τον φαντάζομαι στην πλατεία Συντάγματος να φωνάζει πρώτος τα συνθήματα σε διαδηλώσεις και πορείες ενάντια των βουλευτών και να υποκύπτει στην καταστολή συμβολίζοντας την ταπείνωση σε οποιαδήποτε δεινά. Ο Άγιος Ιωάννης θα ήταν η φωνή της αλήθειας που δεν προσπαθεί να φανεί ωραιοποιημένη ή να χαϊδέψει αυτιά. Ακόμα και ο Ιησούς περνούσε τα μηνύματα Του με παραβολές και με απόλυτη πραότητα στον τόνο της φωνής του. Όχι όμως και ο Πρόδρομος, ο πρώτος επαναστάτης!
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο έχοντας εξουσία κερδίζει. Έτσι και ο Πρόδρομος έπεσε θύμα μιας βάναυσης τιμωρίας πεθαίνοντας ακριβώς όπως έζησε: με μία συμβολική ζωή. Αποκεφαλίστηκε προσφέροντας το κεφάλι του στην υποκρισία των βασιλικών και στην ενδυνάμωση της πίστης των χριστιανών. Θα έλεγε κανείς πως η μέρα της τιμωρίας του έφτασε ακριβώς όταν εκείνος ένοιωσε πως το έργο του έχει ολοκληρωθεί. Αναρωτιέμαι αν ένας τέτοιος άνθρωπος είναι αναγκαίος στις μέρες μας. Να μπορεί να φωνάξει την αλήθεια όντας απόλυτα καθαρός στην ψυχή και το σώμα. Να μπορεί να εκθέσει πολιτικούς και διεφθαρμένους στην τηλεόραση και τα κοινωνικά δίκτυα, χωρίς να φοβάται πως ίσως κάποιος αποκαλύψει κάτι για αυτόν που κρύβει. Ένας πεντακάθαρος επαναστάτης που δεν φοβάται και δεν καταστρέφει παρά τους λογισμούς των φθαρμένων! +Yanni Spiridakis
Δέν ὑπάρχουν πλέον τέτοιοι «τύποι» ἐπάνω στήν γῆ. Καί ἄν ὑπῆρχαν δέν θά τούς ἔβλεπες ποτέ. Κανένας δέν θά πήγαινε πουθενά γιά νά κάνει ὁτιδήποτε, ἀφοῦ (κατά μία ἀρχαία προφητεία) στίς ἡμέρες μᾶς «ἀκόμα καί ὁ θεός θά φύγει ἀπό τήν γῆ».
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάνεις καί ἕνα «μικρό» ἀλλά βασικό λάθος! Θεωρεῖς κάποιους διεφθαρμένους καί κάποιους ὄχι. Εἴτε ἀρέσει εἴτε ὄχι, σέ ὁποιονδήποτε, ΟΛΟΙ εἴμαστε διεφθαρμένοι. Μόνο ἕνας κλέφτης ἀναγνωρίζει ἕναν ἄλλον κλέφτη!
Ἡ κοινωνία ἀποτελεῖται ἀπό ἄτομα καί ὁ καθρέπτης τοῦ ἀτόμου εἶναι ἡ κοινωνία. Μέ λίγα λόγια ὅλοι μαζί εἴμαστε ὁ Ἀντίχριστος τῆς Ἀποκάλυψης. Ὅλοι μαζί εἴμαστε τά δομικά στοιχεῖα μιᾶς διεφθαρμένης σκληρῆς, ἀπάνθρωπης κοινωνίας, ἡ ὁποία καταπιέζει καί καταστρέφει τόν ἀνθρώπινο ψυχισμό, σκοτώνει ἀδίστακτα ἑκατομμύρια ἀνθρώπους γιά νά «ἀνεβαίνει τό χρηματιστήριο» καί ταυτόχρονα κορδώνεται καί ἀκκίζεται γιά τήν φιλανθρωπία, τήν εὐαισθησία καί τόν πολιτισμό της.
ΚΑΝΕΝΑΣ τέτοιος «τύπος» δέν πρόκειται νά περπατήσει ἀνάμεσά μας καί νά κάνει ὁτιδήποτε. Τουλάχιστον ὄχι μέχρι νά γίνουν αὐτά πού πρέπει νά γίνουν καί τά ὁποῖα προφανῶς εἶναι «ἀλλουνοῦ παπᾶ εὐαγγέλιο».
το πιθανότερο είναι πως έχεις δίκιο, όμως δεν άντεξα να μην περιγράψω το σημείο τομής, αλλά και το χαρακτηριστικό με το οποίο ταυτίστηκα με τον Άγιο Ιωάννη :[
Διαγραφή