Κυριακή 18 Ιουλίου 2010

yannidakis live – FREEVOX: Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ

Το δεύτερο άρθρο της συμμετοχής μου στο τεύχος #30 του
Σε μια Ελλάδα των ανατροπών και των συνεχών πειραμάτων μέσα από δοκιμασίες στο όνομα της πάταξης της διαφθοράς και της οικονομικής εξυγίανσης, αν και τα θύματα είναι η πλειοψηφία των πολιτών στο επίκεντρο είναι οι πολιτικοί. Και δικαίως. Η αγανάκτηση του γνωστού μέσου έλληνα για τα βουλευτικά αίσχη, για τα δημοσιογραφικά σκάνδαλα και τις αρχαιρεσίες των δημοσίων υπαλλήλων υψηλών κλιμακίων έχει φτάσει στο απροχώρητο. Κι όταν η συνολική εικόνα των τριακοσίων παράγει ένα πρόσωπο αναξιοπιστίας ο έλληνας θεατής των τεκταινόμενων αγανακτεί μπρος στην πολιτική αντιπαράθεση που συμβαίνει μεταξύ τους. Στην πολιτική Βρετανία μια νέα σελίδα ξεκίνησε με την νέα κυβέρνηση συνασπισμού με δύο κόμματα να αναλαμβάνουν τα ηνία της χώρας. Ένα τέτοιο σενάριο είχε ακουστεί παλαιότερα στη χώρα μας όμως είμαστε πολύ μακριά για μια τέτοια πολιτική κίνηση. Κι όμως είναι οξύμωρο με βάση του ότι στην Ελλάδα έχουμε μια ντουζίνα πολιτικά κόμματα και πέντε εκλεγμένα στη Βουλή με αρκετούς –προσφάτως- ανεξάρτητους βουλευτές, για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.

ΝΕΑ ΚΟΜΜΑΤΑ
Μία από τους οποίους είναι η Ντόρα Μπακογιάννη που δεν ακολούθησε την “γραμμή” του κόμματός της κι έτσι βρέθηκε διαγραμμένη από τη Νέα Δημοκρατία. Φυσικά δεν έχει νόημα να κάνουμε μια ακόμη πολιτική ανάλυση γράφοντας ότι η πρώην υπουργός επεδίωξε την διαγραφή της και άλλα πασίγνωστα. Το ζήτημα είναι να εκμεταλλευτούμε αυτήν της την πρόθεση για να μελετήσουμε το πιο πιθανό σενάριο που είναι η δημιουργία ενός κόμματος. Το ενδεχόμενο δεν απέχει πολύ (πιθανολογικά και χρονικά) από την πραγματικότητα αφού όλα δείχνουν πως σύντομα πολλά μέλη της Νέας Δημοκρατίας θα ασπαστούν μια νέα πολιτική κίνηση της Μπακογιάννη και θα ενταχθούν σε ένα νέο κόμμα. Τι σημαίνει πρακτικά αυτό; Αρχικά το προφανές. Η Νέα Δημοκρατία θα αποδυναμωθεί σε σημείο διάλυσης. Αν δε, λάβουμε υπόψη μας πως η μεγάλη διαρροή του κόμματος είναι το ΛΑ.Ο.Σ. από τα δεξιά, όλα δείχνουν πως η Μπακογιάννη θα αποτελεί μια μεγάλη διαρροή προς τα αριστερά(;) αφήνοντας την Νέα Δημοκρατία απελπιστικά μόνη στο κέντρο. Από την άλλη θα μιλάμε για ένα ακόμη κόμμα πέρα από τα παραδοσιακά. Και όσο μπορώ να θυμάμαι καμιά νέα πολιτική (κομματική) προσπάθεια δεν κατέληξε ιδανικά. Θυμηθείτε την “Πολιτική Άνοιξη” του Σαμαρά που δεν έφερε καμιά άνοιξη στην πολιτική του τόπου. Σημειώστε και τους “Φιλελεύθερους” του Στέφανου Μάνου που σαν την τραμπάλα ξεκινούσε από την δεξιά για να φτάσει προς τα αριστερά και τούμπαλιν.

Την Ντόρα Μπακογιάννη όμως πρόλαβε ο Φώτης Κούβελης που επ’ αφορμής του συνεδρίου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. που αποτέλεσε το μεγάλο φιάσκο της αριστεράς, κατάφερε να διαφύγει του «κόκκινου βατερλό» και αποσύρθηκε μαζί με άλλους φυγάδες ή διαγραφέντες ιδρύοντας την «Ανανεωτική Αριστερά», τη νέα φωνή της αριστεράς. Αλήθεια, τι μπορεί να προσφέρει αυτό το νέο κόμμα στην διεφθαρμένη αριστερά που σίγουρα δεν εκπροσωπεί πλέον τη φωνή του αδικημένου λαού, παρά αποτελεί το βήμα του εξοργισμένου και διψασμένου για βία, νέου. Σε μια πολιτική λαοθάλασσα μια γνήσια αριστερή φωνή είναι απαραίτητη σήμερα.

Η ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Στο μεταξύ, η πολιτική προσέγγιση που πρέπει να γίνει είναι καθαρά πρακτική. Σε μια περίοδο συνεχόμενων δοκιμασιών για την ελληνική κυβέρνηση και τον ελληνικό λαό, με το νέο ΦΠΑ να είναι για πρώτη φορά πάνω από τον Μέσο Κοινοτικό Όρο, με τα νέα μέτρα να αποτελούν θηλιά σε κάθε νοικοκυριό, με το νέο Ασφαλιστικό νομοσχέδιο να αποτελεί δίκοπο μαχαίρι για την ανακούφιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά και το νέο αβέβαιο μέλλον των υπαλλήλων και φυσικά το φιλόδοξο σχέδιο του «Καλλικράτη» που προσδοκά να βάλει μια τάξη στην διαφθορά και στις οικονομικές ατασθαλίες του δημοσίου, μένει να διερωτηθούμε πως οι βουλευτές και τα πολιτικά κόμματα, μεγάλα και μικρά, παλιά και νέα, μπορούν να συμβάλλουν δημιουργικά στην εξυγίανση του κράτους. Μπορούν να συνεργαστούν με την κυβέρνηση ώστε η «εγχείρηση» να πετύχει, έστω μακροπρόθεσμα. Κι εδώ ο προβληματισμός είναι μεγάλος. Μήπως στο όνομα της πολιτικής επικράτησης για λίγες ποσοστιαίες μονάδες παραπάνω στις δημοσκοπήσεις, θα θυσιαστεί κάθε έννοια συμβολής προς το όφελος του κοινού καλού; Απ’ αριστερά έως δεξιά τι δημιουργικά διαφορετικό αλήθεια μπορεί να προσφέρει ο καθένας;

Αυτό θα το κρίνουμε εμείς κι όταν έρθει η ώρα του «ταμείου» θα φανεί η σημαντικότητα και η ουσία των νέων κομματικών παρατάξεων. Κι αν οι εκλογές είναι «η ώρα του λαού» τότε οι δημοσκοπήσεις αποτελούν τη σφυγμομέτρηση των ενδιάμεσων διαστημάτων. Σε μια τέτοια, την πρώτη που συμπεριελάμβανε τα νέα κόμματα, η Alco για λογαριασμό του newsit σε ερώτηση που αφορούσε τα δύο νέα κόμματα της Μπακογιάννη και του Κουβέλη, ο λαός ανέδειξε νικήτρια την πρώτη με ποσοστό 9,1% έναντι του αριστερού νέου αντιπάλου της που συγκέντρωσε 5,9%. Τα ποσοστά από μόνα τους είναι μεγάλα και προβληματίζουν σε ότι αφορά την συνολική πίτα ή το μέγεθος που μπορούν να δεσμεύσουν έναντι των «μεγάλων δυνάμεων». Εδώ κρίνεται σκόπιμο να αναλογιστούμε τι αλλαγές στο πολιτικό τοπίο της χώρας μπορούν να φέρουν τα ποσοστά αυτά. Με τα σημερινά δεδομένα δεν μιλάμε για την κυβέρνηση του κόμματος της Μπακογιάννη, μπορούμε όμως να μιλάμε για ποσοστά ικανά να την φέρουν στην Βουλή αφήνοντας κάποιον έξω. Μιλάμε για ποσοστά ικανά ίσως να αφήσουν ιστορικά κόμματα εκτός βουλής ή ακόμα περισσότερο, να ζημιώσουν μεγάλα κόμματα που θεωρητικά διεκδικούν την πλειοψηφία στη Βουλή. Αυτή, είναι η πολυπλοκότητα των νέων κομμάτων.

Και φτάνουμε στο τελικό συμπέρασμα. Έχουμε να κάνουμε με ανήσυχους πολιτικούς που χτίζουν ένα νέο δημιουργικό όραμα για την Ελλάδα ή κοινούς εγωιστές που δεν δέχονται να εναρμονιστούν στο σύνολο που ανήκουν; Σίγουρα η δημιουργία και λειτουργία πολιτικών κομμάτων αποτελεί χαρακτηριστικό δημοκρατίας, όμως τι ουσία έχει όταν δεν ωφελεί το κράτος; Δεν δέχομαι πως η Ντόρα Μπακογιάννη είναι πιο ικανή πολιτικός από τον Αντώνη Σαμαρά (ή το αντίστροφο) κι έτσι καμία αισιοδοξία δεν έχω για το νέο της πολιτικό βήμα. Ας μην ξεχνάμε πως πέρα από τα νέα και τα παλιά, επιχειρούν ριζικές αλλαγές ανανέωσης που προσπαθώ να καταλάβω αν αποτελούν ένα νέο καθαρό ξεκίνημα ή λίγη ακόμα στάχτη στα μάτια του ελληνικού λαού. Εν καιρώ θα έχουμε όλες τις απαντήσεις, όσο όμως τα “γαλάζια και κόκκινα παιδιά” μαλώνουν αλλάζοντας “παικτικές αλάνες” η Ελλάδα έχει ανάγκη από δράση. Δράση που προσπαθεί να προσφέρει η κυβέρνηση. Ας την κρίνουμε ή κατακρίνουμε, θεατές όμως δεν μένουμε. Οφείλουμε να συνεργαστούμε δημιουργικά, χωρίς μιζέρια και γκρίνια. Έχουμε χρέος στο μέλλον, στην χώρα μας, στα παιδιά μας. Και συμμέτοχος είμαι εγώ, είσαι εσύ, είναι ο κάθε πρώην «αθώος» αυτού του τόπου. Καλή Ελλάδα!
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis live – FREEVOX: TO SOUNDTRACK ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ

Ποια είναι τα συστατικά της ζωής; Ε, σίγουρα το οξυγόνο, ο ήλιος, η υγεία… και σίγουρα η μουσική! Διαφωνεί κανείς; Μα δεν έχεις παρατηρήσει ότι η ζωή σου είναι μια απέραντη ταινία με ένα ατελείωτο soundtrack να παίζει; Θα είναι άτοπο να ισχυριστεί κανείς πως η μουσική δεν παράγει χαρακτήρες, δεν διαχωρίζει (και ενώνει την ίδια στιγμή) τον κόσμο, ότι δεν αποτελεί σημαντικό κομμάτι στη ζωή του ανθρώπου. Σε μία πανεπιστημιακή έρευνα, διαβάζουμε ότι το είδος της μουσικής που ακούει κανείς, μπορεί να μαρτυρήσει πολλά στοιχεία για την προσωπικότητά του. Έτσι, εκείνοι που ακούν κλασική μουσική και jazz είναι άνθρωποι δημιουργικοί και αναρωτιέμαι αν έχει να κάνει με τη δημιουργικότητα που διακρίνει τους συνθέτες της συγκεκριμένης μουσικής που φημίζονται για της ευρηματικές τους ικανότητες πάνω στο χώρο της σύνθεσης και της ζωής. Οι λάτρεις της pop (popular, ελληνιστί λαϊκής) μουσικής είναι συνήθως εργατικοί. Και πώς να το διαψεύσουμε αυτό, όταν πρόκειται για το πιο διάσημο είδος μουσικής; Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων ανήκουν στην εργατική τάξη και γενικά σε εκείνους που εργάζονται για τα απαραίτητα; Δεν είναι λοιπόν προφανής αλληλουχία η σύνδεση της μουσικής αυτής με την πλειοψηφία του κόσμου; Κι αν ως τώρα κάθε κατηγορία αντιστοιχούσε σε ένα λογικό αποτέλεσμα τύπου ανθρώπου, ας ρίξουμε μια ματιά στην κατηγορία όσων ακούνε heavy metal για τους οποίους η έρευνα αναφέρει πως είναι οι περισσότερο ήπιοι άνθρωποι οι οποίοι διαθέτουν εσωτερική αρμονία. Είναι δυνατό; Μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο; Δε μπορούμε να διαψεύσουμε το δείγμα της έρευνας, μπορούμε όμως να έχουμε κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με το πόσο ορθολογικό είναι το συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Η έρευνα παρουσίασε επί μέρους στοιχεία, όπως το ότι όσοι ακούν έντονη μουσική συνήθως βγάζουν περισσότερα χρήματα, σε αντίθεση με όσους ακούν χαλαρή μουσική. Αυτό που δεν εξηγείται είναι το τι συμβαίνει με εκείνους που αγαπούν περισσότερα του ενός είδη μουσικής, ανάλογα προφανώς με τη διάθεση ή την περίσταση. Είναι διαταραγμένες προσωπικότητες; Κυκλοθυμικοί; Ε, δε μπορεί, κάτι είναι.
 Διαβάστε περισσότερα.. »

Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

yannidakis - Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΩΝ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 13/02/2009

Σήμερα είναι η γιορτή των ερωτευμένων! Όχι, δε βιάζομαι όμως σήμερα είναι η γιορτή της Πρίσκιλλα και του Πρισίλλα, δύο μαρτύρων της ορθόδοξης εκκλησίας μας που όντας ζευγάρι μαρτύρησα την πίστη τους και θανατώθηκαν, ακριβώς όπως έζησαν σαν ένα ερωτευμένο ζευγάρι.

Γιατί η εκκλησία μας γιορτάζει τον έρωτα. Τους ερωτευμένους. Δεν αντιδρά με καμιά σχέση. Επιζητά να βλέπει ανθρώπους να αγαπιούνται και να βαδίζουν μαζί ενωμένοι. Είναι η πρώτη εντολή του Θεού στον άνθρωπο επί γης. (Να ερωτεύονται ώστε) να αυξάνονται και να πληθύνονται.

Οι ερωτευμένοι αποτελούν την ελπίδα της κοινωνίας, καθότι μέσα από τον έρωτα, παρατηρούν τη ζωή πιο αισιόδοξα, πιο απλά! Προγραμματίζουν το μέλλον, όμως ζουν το παρόν έντονα. Είναι ένα συνδυασμός που μπορείς να βρεις σε ουσιαστική μορφή μονάχα στους ερωτευμένους. Ειδάλλως συμβαίνει ένα από τα δύο (ή κανένα).

Η μαγεία του έρωτα δε χωρά σε άρθρα, σκέψεις, πράξεις. Αποτελεί μια μαγική οντότητα που απαγορεύεται να γράφει κάνεις για αυτήν. Όμως είναι ανεξήγητο το πώς οι ερωτευμένοι έχουν ανάγκη να γιορτάζουν. Τη μέρα, τη βδομάδα, το μήνα, καθετί που θα τους δώσει μια αφορμή να γιορτάσουν, να διαφημίσουν τον έρωτά τους. Να εκπλήξουν, να εντυπωσιάσουν τον έρωτά τους. Και μετά να νοιώσουν όλοι εκείνοι χαρούμενοι, εντυπωσιακοί και εντυπωσιασμένοι.

Η αγάπη είναι άλλη από τον έρωτα. Εκεί τα πράγματα αλλάζουν. Άλλα σταματούν, άλλα αρχίζουν κάπου εκεί στη μέση της διαδρομής. Όμως αυτές οι μέρες είναι για τον έρωτα. Η αγάπη γιορτάζει στα προβλήματα, στιες δυσκολίες, μέσα από τη φθορά της συνήθειας και του χρόνου. Όμως εκείνη δεν έχει ανάγκη από κάποια ημερομηνία όπως η σημερινή ή η αυριανή για να γιορτάσει. Δεν έχει ανάγκη από ιεροτελεστίες. Η αγάπη δημιουργείται μετά από όλα τα άλλα και μετά δε γκρεμίζεται.

Χρόνια καλά με προοπτικές και μέλλον στους ερωτευμένους. Μακάρι ο έρωτάς τους να γίνει σύντομα αγάπη!

Υ.Γ. Αύριο θα μιλήσουμε για το Βαλεντίνο. Δεν τελειώσαμε έτσι εύκολα..
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ: ΣΩΣΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΒΡΑΔΙΑ

Καληνωρίσματα απόψε που είμαστε οι δυο μας. Άναψε τα κεριά κι άφησε την φωτιά να ιδρώσει τα κορμιά μας. Κλείσε τις κουρτίνες, άλλο φως να μην μπαίνει κι εγώ θ’ ανοίξω το κρασί για να περάσει έτσι η τελευταία μας βραδιά. Ξέρεις πως πρέπει να φύγω την αυγή ακόμα κι αν κανένας μας δεν το θέλει. Ας πιούμε λοιπόν κάνοντας πρόποση στην νύχτα αυτή για να καθυστερήσει να τελειώσει.

Έτσι όπως είμαστε αγκαλιασμένοι και ιδρωμένοι προσπαθούμε να κρύψουμε τη θλίψη μας. Προσπαθώ να σου δείξω το πόσο σ’ αγαπώ και σου δείχνω πως η καρδιά μου καίει για σένα όπως το κερί που μας φωτίζει απόψε. Η ώρα όμως πλησιάζει. Η ώρα του αποχαιρετισμού πλησιάζει κι ενώ προσπαθώ να σκεφτώ τι λέξεις θα βρω για να σε χαιρετίσω εσύ αρχίζεις και κλαις. Σε παρακαλώ σταμάτα να κλαις! Ξέρεις ότι δε γίνεται αλλιώς, γι’ αυτό ας σώσουμε αυτή την τελευταία μας βραδιά κι ας ενώσουμε τα κορμιά μας πολεμώντας τον ερχομό της αυγής. Μην περιμένουμε το αύριο, γιατί το αύριο δε θα με βρει εδώ.

Κι όσο η ώρα περνά αισθάνομαι όλο και πιο πολύ την ώρα να μας νικά. Έχουμε ακόμα χρόνο όμως αυτός δεν είναι πια με το μέρος μας. Με έναν κόμπο στο λαιμό αναπολούμε τις στιγμές που σε προσέγγιζα, τις στιγμές που μοιραζόμασταν τα όνειρά μας, που ο ένας προσπαθούσε να καταλάβει τον άλλο. Τα καρδιοχτύπια. Όλα τελειώνουν απόψε με αυτήν την τελευταία φορά που βρισκόμαστε γυμνοί στο σκοτεινό δωμάτιο να κάνουμε έρωτα λουσμένοι με ιδρώτα και δάκρυα. Έρχεται το αύριο για να με πάρει κι όσο το τέλος πλησιάζει τόσο πιο άσχημα αισθάνομαι.

Σώσε την τελευταία μας βραδιά και έλα να πολεμήσουμε την αυγή που ξεπροβάλλει. Μην περιμένεις το αύριο γιατί το αύριο θα με έχει πάρει μαζί του. Σώσε την αποψινή βραδιά… όσο ακόμα διαρκεί :[


 Διαβάστε περισσότερα.. »

Παρασκευή 16 Ιουλίου 2010

yannidakis - ΝΕΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΣΕ ΜΙΑ ΝΕΑ ΓΗ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 01/07/2010

Καληνωρίσματα. Το ζήτημα της μετανάστευσης είναι ανεξάντλητο και ο ποιός συνετός τρόπος να το προσεγγίσει κανείς θα ήταν κατηγοριοποιώντας το σε εκείνους που αναζητούν ένα καλύτερο εργασιακό αύριο, σε εκείνους που δεν είναι δυνατό να απορροφηθούν οι σπουδές και γνώσεις τους από τον τόπο τους κι έτσι καταφεύγουν σε περισσότερα αναπτυγμένα κράτη, στους μετανάστες οι οποίοι εκδιώχθηκαν από τον τόπο τους ή εκείνους που απέδρασαν από εμπόλεμες ζώνες με αποκλειστικό σκοπό να ζήσουν! Η μετανάστευση μετράει όσο μετράει η ιστορία του πολιτισμού αφού Ίωνες μετανάστευσαν στην Ελλάδα, ευρωπαίοι στο τότε παρθένο έδαφος της Αμερικής, όμως η ιστορία σημειώνει και μετανάστες εξ αναγκασμού σε διάσημες ανταλλαγές πληθυσμών όπως μεταξύ Ελλάδας και τουρκίας.

Τίποτα όμως δεν παραμένει σταθερό κι έτσι όλα δείχνουν πως ένα νέο είδος μετανάστευσης αναπτύσσεται στο πέρασμα του χρόνου. Πρόκειται για τους πρόσφυγες κλιματικών αλλαγών και αφορούν πληθυσμιακές ομάδες που θα αναζητήσουν νέα πατρίδα εξαιτίας φυσικών φαινομένων όπως είναι η αύξηση της θερμοκρασίας που θα καθιστά αδύνατη την επιβίωση σε ήδη ζεστά κλίματα, την αύξηση της στάθμης της θάλασσας που αναμένεται να εξαφανίσει νησιά ολόκληρα, τα τσουνάμι που η συχνότητα τους θα πληθύνει και σε τελική ανάλυση περιοχές που πλέον δε θα είναι καλλιεργήσιμες ή θα είναι εντελώς ασύμφορες ή ανθυγιεινές για τον άνθρωπο.

Μέχρι και πεντακόσια εκατομμύρια κόσμου αναμένεται να αλλάξουν την πληθυσμιακή μορφολογία του πλανήτη. Άλλοι θα ταξιδέψουν βόρεια σε πιο δροσερό κλίμα κι άλλοι νότια αποφεύγοντας τις πλημμύρες από το λιώσιμο των πάγων. Μια τόσο μαζική μετανάστευση σίγουρα θα προκαλούσε προβλήματα και για τις προσεχώς ερημωμένες περιοχές και για τις επίδοξες χώρες που θα αποτελούν ιδανικό τόπο διαβίωσης. Όμως είναι όλα τόσο εύκολα; Η Συνθήκη της Γενεύης προστατεύει τα δικαιώματα των μεταναστών όμως η αλόγιστη ροή τους προκαλεί περισσότερα προβλήματα.

Ο κόσμος θα φεύγει επειδή θα είναι πλέον φτωχός και άρρωστος. Δεν θα ξέρει κατ’ ανάγκη γιατί, όμως το κλίμα θα αποτελέσει μελλοντικά την αιτία της ανάμιξης πληθυσμών, συρρικνώνοντας ίσως το ποσοστό αποίκησης του πλανήτη στα εννέα δισεκατομμύρια κατοίκων που θα κατοικούν το 2050 που θα εντοπίζονται σε λίγες μόνο περιοχές της επιφάνειας :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΟ, ΕΛΛΗΝΑ ΕΧΕΙΣ ΤΑ ΧΑΛΙΑ ΣΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 23/06/2010

Καληνωρίσματα. Το ζέσταινα πολύ το θέμα αυτό, αλλά προχθές πήρα το έναυσμα για να το γράψω. Μου το έδωσε ένα αυτοκίνητο στην παραλιακή του Ηρακλείου όπου υπάρχουν δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση. Ανέμελος εγώ στην αριστερή λωρίδα να προχωρώ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα της δεξιάς κοντοφτάνω ένα που παραβίαζε τη δική του λωρίδα μέχρι που όταν φτάνω δίπλα του δε θέλει πολύ να πέσει πάνω μου. Κλασικά κορνάρω για να ξεστραβωθεί και εκείνος το κάνει αρχίζοντας με στα μπινελίκια, για τα οποία γλίτωσε την αντίδραση μου εξαιτίας της συνοδού μου που σεβάστηκα.

Εξάλλου έχω γράψει πολλές φορές ότι στο Δήμο Ηρακλείου γίνεται μια επαναστατική προσπάθεια για περισσότερο πράσινο, για την ανάδειξη ιστορικών μνημείων, καθαρότερη πόλη, πιο λειτουργική και φιλική προς όλους. Προσπάθεια που ο κόσμος επικροτεί σε θεωρητικό επίπεδο, για παράδειγμα με τα συντριπτικά ποσοστά επανεκλογής του δημάρχου στις προηγούμενες εκλογές.

Στο πρακτικό επίπεδο όμως το σκηνικό αλλάζει. Ο κόσμος δείχνει πως δεν ξέρει να σέβεται αυτό που του προσφέρεται. Οι νέοι δρόμοι χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερες ταχύτητες και παράνομη στάθμευση. Οι χώροι πρασίνου για να πετούν τσιγάρα και να μαζεύονται ναρκομανείς, οι πεζόδρομοι για να “χώνονται” τα δίκυκλα και οι φρεσκοβαμμένοι τοίχοι ως πίνακας διαμαρτυρίας ή εκδήλωσης αθλητικής ομάδας.

Ως επί το πλείστον γινόμαστε μάρτυρες ασέβειας των όσων το κράτος προσφέρει προς εμάς. Μπορεί να είναι λίγα, μπορεί να έχουν καθυστερήσει πολύ, όμως κάποια υπάρχουν, δημιουργήθηκαν και αντιμετωπίζονται με ασέβεια. Βασικός υπεύθυνος η οικογένεια που δεν καταφέρνει να μεταδώσει αρχές, φταίει και το κράτος που έως τώρα έκλεινε και κλείνει τα μάτια στην κακή χρήση των δημόσιων χώρων με μερικά μέτρα “πυροτεχνήματα” που ποτέ δεν εφαρμόστηκαν.

Μας αξίζουν τέτοια έργα υποδομής; Δε μπορεί, πρέπει να δικαιούμαστε και εμείς μια καλύτερη Ελλάδα, όμως πρέπει και να μάθουμε να την απολαμβάνουμε, να τη σεβόμαστε, να την εκμεταλλευόμαστε ιδανικά κι όχι επιβαρύνοντας το κοινό καλό. Αυτή η νοοτροπία, πέστε μου, πως αλλάζει; :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΤΟ ΨΩΜΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΨΩΜΑΚΙ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 21/06/2010

Καληνωρίσματα. Εδώ και αρκετό καιρό οι αρτοποιοί της Αθήνας μας εξέπληξαν όταν μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου πρότειναν ως νέα τιμή πώλησης του ψωμιού τα πενήντα λεπτά (0,50 €) Η είδηση ήταν αρκετά επαναστατική ώστε να απασχολήσει την επικαιρότητα και ήταν τότε που είχα συγκεκριμένες απόψεις που ήθελα να δημοσιεύσω όμως αντ’ αυτού επέλεξα να περιμένω για μια εν καιρώ καταγραφή του αποτελέσματος της κίνησης αυτής. Αρχικά σκεφτόμουν πως η οικονομική κρίση και τα νέα μέτρα που έγιναν μέρος της καθημερινότητάς μας, έδωσαν το έναυσμα για μερικές νέες σκέψεις βασισμένες σε μια ιδεολογία ζωής στηριγμένη στο παρελθόν, τότε που το ψωμί ήταν το “Α” και το “Ω” του ελληνικού τραπεζιού. Θα μπορούσαμε να επιστρέψουμε σε μια ζωή με απλές απαιτήσεις και συνετές ανάγκες; Έτσι κι αλλιώς η μείωση της τιμής του καρβελιού θα ήταν καθαρά συμβολική διαφημίζοντας μια τέτοια αλλαγή φιλοσοφίας.

Τελικά όμως τα πράγματα ήταν αρκετά διαφορετικά. Όπως μου εξηγεί η Σοφία, υπάλληλος του αρτοποιείου 'Ιωάννου' στον Βύρωνα, η μείωση ήταν πλασματική. “Ελάχιστα αρτοποιεία συμμετείχαν στην μείωση της τιμής μιας και το ψωμί δεν είναι κερδοφόρος πώληση αν διατηρείς υψηλά κριτήρια ποιότητας στην παρασκευή του. Ένα σακί αλεύρι ανέρχεται στα 24€ όταν όμως αγοράζεις αλεύρι από την Βουλγαρία, η τιμή μπορεί να πέσει έως και 8€. Σε αυτήν την περίπτωση αποφασίζεις να ρίξεις την ποιότητα ενώ υπάρχει το περιθώριο μείωσης της τιμής. Τελικά ελάχιστα αρτοποιεία αποφάσισαν να κάνουν κάτι τέτοιο κι εμείς αποφασίσαμε η ποιότητα να αποτελεί τον βασικό παράγοντα στο κατάστημά μας άσχετα με την τιμή”. Η Σοφία είχε δίκιο. Κάτι δεν μ’ άρεσε στην ιστορία για μείωση στο καρβέλι κατά 62,5% και μετά θυμήθηκα την απάντηση σε ένα “Ερώτημα της Εβδομάδας” εδώ στο yannidakis live στο οποίο η συντριπτική πλειοψηφία είχε αποφανθεί υπέρ της ποιότητας έναντι στην χαμηλή τιμή σε είδη πρώτης ανάγκης.

Και τώρα; Αυτό σημαίνει πως η συμβολική κίνηση έχασε την αξία της; Προφανώς! Ακόμα και φτωχοί ή αν θέλετε, φτωχότεροι, οι έλληνες είναι επιλεκτικοί και ως εκ τούτου δεν προτίθενται να ρίξουν τον πήχη των αναγκών τους τόσο απλά, για κάτι τόσο σημαντικό όπως το ψωμί, το είδος κατανάλωσης ‘σύμβολο’ στην ιστορία :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΦΡΑΓΗ ΣΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 09/06/2010

Καληνωρίσματα. Εδώ στο yannidakis live έχω αναφερθεί πολλές πολλές πολλές πολλές πολλές και πολλές φορές στη γυναίκα με διαφορετικές μορφές προβληματισμού. Πρόσφατα όμως παρακολουθώντας μια ταινία αναλώθηκα σε ένα ξεχωριστό πεδίο προβληματισμού τον οποίο και θέλησα να σας μεταδώσω. Στην ταινία μια δημοσιογράφος αποκαλύπτει ένα κυβερνητικό σκάνδαλο βασιζόμενη σε μια πηγή, την οποία δεν θα αποκαλύψει ποτέ παρά τις πιέσεις. Λόγω της σοβαρότητας του σκανδάλου η δημοσιογράφος και μητέρα ενός παιδιού, φυλακίζεται για έναν χρόνο παρά την επιτυχία της. Κι ενώ στην αρχή τα μέσα και οι πολίτες την στηρίζουν για τον αγώνα που κάνει να προστατεύσει την πηγή της στην αποθέωση της εντιμότητας μετά που το θέμα “ξεφουσκώνει” η κοινή γνώμη αλλάζει στάση. Βρίσκουν την δημοσιογράφο ως μια γυναίκα που αποκρύπτει στοιχεία για ζήτημα εθνικής ασφάλειας και προπαντός παραμελεί τον σύζυγό της που τελικά θα την… αντικαταστήσει και το μικρό της αγοράκι που μεγαλώνει μόνο του μιας και η μητέρα του προτιμά να παραμένει στη φυλακή.

Το νόημα το πιάσατε κι εδώ θα αναρωτηθώ μαζί σας πόσο δίκιο έχει η γυναίκα-χαρακτήρας μιας αληθινής ιστορίας που ξεσπά λέγοντας πως αν κάποιος άντρας έκανε την μικρή του επανάσταση θα είχε γίνει σύμβολο, όμως μια γυναίκα και μητέρα καταδικάζεται τελικά από την κοινή γνώμη. Παρά τη θέληση μου να την διαψεύσω στο μυαλό μου, αναλογίζομαι πως έχει δίκιο. Τελικά μια γυναίκα έχει όρια στον αγώνα της; Ιστορικές μορφές όπως η Ιωάννα της Λωρραίνης, η Μπουμπουλίνα κ.α. αποτελούν φωτεινές εξαιρέσεις, μια αναδρομή στο παρελθόν όμως, αποδεικνύει πως οι άντρες είναι εκείνοι που άλλαξαν το ρου της ιστορίας. Κι εκεί μπαίνουν δυο σημαντικά ερωτήματα στα οποία εξετάζουμε το αν οι γυναίκες δεν αφέθηκαν ποτέ να επαναστατήσουν κόντρα στο κατεστημένο εξαιτίας της νομικής υποβάθμισής τους στην διάρθρωση της κοινωνίας του παρελθόντος στην οποία οι γυναίκες δεν είχαν δικαιώματα ή απλά είναι αδύναμες να υπερασπιστούν με σθένος τα δικαιώματα τους.

Αφού ξεμπερδέψουμε με το παραπάνω ερώτημα μένει το ηθικό δίλημμα για το αν μια γυναίκα-μητέρα μπορεί να διεκδικήσει την καριέρα, την καταξίωση, την επιβράβευση, την ίδια της τη ζωή, κόντρα στην υγιή διαπαιδαγώγηση του παιδιού της που οι μανάδες γνωρίζουν πως απαιτεί σημαντικές θυσίες :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΣΠΑΣΤΕ ΣΤΟ ΞΥΛΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΣΠΑΝΕ ΣΤΟ ΞΥΛΟ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 07/06/2010

Καληνωρίσματα. Δεν είναι το πρώτο κείμενο που θα διαβάσετε για την βία στα γήπεδα, δεν είναι το καλύτερο και σίγουρα δεν είναι το τελευταίο. Όμως δεν είμαι δημοσιογράφος, στις ομάδες που υποστηρίζω συμπτωματικά (;) δεν δημιουργούνται επεισόδια και μπορώ να γράψω με το μάτι εκείνου που δε μένει θεατής στο γυαλί μιας και έχω γυρίσει γήπεδα όπως το Yankee Stadium, Giants Stadium, Highbury, μέχρι την Τούμπα, το Καραϊσκάκη και το Παγκρήτιο σε μόνιμη βάση. Έχω δει φιλάθλους να ανταλλάζουν μπλουζάκια και κασκόλ και άλλους, πέτρες που πέρασαν από δίπλα μου.

Το τετριμμένο είναι αυτό που κάθε φορά ακούμε. Πως φταίει η πολιτεία, οι διοικήσεις, η αστυνομία, οι σύνδεσμοι των οπαδών και οι “γνωστοί-άγνωστοι” που είναι λίγοι στον αριθμό και χαλούν την καλή εικόνα των υπολοίπων. Δε θα πάω κόντρα σε κανένα από τα παραπάνω καθώς αναλογικά όλοι αυτοί οι παράγοντες φέρουν μερίδιο στην ευθύνη. Ύστερα πάλι η αναγνώριση όλων αυτών απλά διευθετεί μόλις το ένα τρίτο της υπόθεσης. Μένει να δημιουργηθεί ένα σχέδιο αναχαίτισης του φαινομένου και ύστερα να εφαρμοστεί επαρκώς. Στα δύο τελευταία σημεία υστερούμε. Και είναι κρίμα όταν έχουμε παραδείγματα αντιμετώπισης του φαινομένου. Στην Αγγλία –χώρα γέννησης του χουλιγκανισμού- δεν υπάρχει κανένα περιστατικό βίας πλέον στα γήπεδα κι αυτό επετεύχθη κατόπιν συντονισμένης προσπάθειας που ήθελε τους οπαδούς ν’ αδειάζουν το γήπεδο κάθε φορά που έκτροπα συνέβαιναν.

Θεωρητικά μοιάζει καλό. Σας διαβεβαιώνω όμως πως και πρακτικά είναι άψογο. Διότι όταν το γήπεδο ξαφνικά εκκενώνεται (κι ας μεταφέρονται τα επεισόδια εκτός γηπέδου) βγαίνουν και οι “υγιείς” φίλαθλοι έξω, με τα παιδιά τους, τα ακριβά τους εισιτήρια και με τη διάθεση τους για διασκέδαση. Και τότε αρχίζει η επίλυση του προβλήματος. Ναι, από την αντίδραση ακριβώς αυτής της κατηγορίας των φιλάθλων που θα αντιδράσουν και θα μαλώσουν με τους άλλους οπαδούς της ίδιας ομάδας που όμως δημιουργεί επεισόδια. Αυτή η κόντρα θα προκαλέσει και την απομάκρυνση των ανώμαλων οπαδών εκ των έσω! Ούτε η αστυνομία θα το καταφέρει, ούτε η κατάργηση των συνδέσμων. Δεν είναι μια πρόταση, είναι η λύση!

Μην με παρεξηγήσετε. Πάω στο γήπεδο για να βρίσω, να φωνάξω και να ξεσπάσω. Θέλω να έχω τους αντίπαλους οπαδούς απέναντι όχι για να σπάσω το γήπεδο κι αυτούς στο ξύλο, αλλά για τη στιγμή που θα πανηγυρίσω τη νίκη μπροστά τους. Το γήπεδο δεν είναι για ήσυχους ανθρώπους, απλά δεν είναι για βίαιους :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΟΛΗ, ΜΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 27/05/2010

Καληνωρίσματα. Δεν είμαι εγώ που θα σας θυμίσω πως το χρήμα αποτελεί τον κύριο παράγοντα επιβίωσης. Γνωστό κι ότι η εργασία είναι η κύρια εισροή χρήματος σε κάθε νοικοκυριό. Η απλή μαθηματική εξίσωση θέλει τις πολλές εργατοώρες να συνεπάγονται με περισσότερο χρήμα. Ξέρουμε πως δεν είναι πάντα έτσι, όμως κατά κύριο λόγο η εξίσωση με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, επαληθεύεται.

Κι επειδή στην καταναλωτική κοινωνία στην οποία ανήκουμε οι ανάγκες είναι ανεξάντλητες, η εργασία δεν είναι ποτέ αρκετή. Ύστερα θυμάμαι έρευνα αρκετών ετών πριν που κατέληγε στο ότι η εργασία έχει τάσεις εθισμού. Μην την αμφισβητήσετε, την επιβεβαιώνω εγώ. Ο εθισμός λοιπόν έχει πολλές παρενέργειες γενικά και ειδικά στην υπερβολική εργασία. Έχουμε δει να διαλύονται οικογένειες εξαιτίας των αργοπορημένων επιστροφών των συζύγων στα σπίτια, η κούραση να καταβάλλει κάθε διάθεση για εξωεπαγγελματική δραστηριότητα ή ο εργασιακός οργασμός να ερεθίζει ακόμα περισσότερο τον εργαζόμενο που θυσιάζει ακόμα περισσότερο χρόνο στη δουλειά του.

Κι όταν ο επαγγελματίας ανταμείβεται η καριέρα μοιάζει αρμονικά ομαλή. Προαγωγές, περισσότερα χρήματα, αναγνώριση κ.α. Όμως όταν αυτό δε συμβαίνει, η ιστορία μας ανατρέπεται. Όσο κι αν δουλεύει ο εργαζόμενος η επιχείρηση δεν έχει εξασφαλισμένη πρόοδο καθώς εξαρτάται κι από άλλους εξωγενείς παράγοντες, όπως η οικονομική κρίση για παράδειγμα, στα πλαίσια της οποίας συναντάμε το πιο μακάβριο –κατ’ εμέ- παράδειγμα της εργασιακής ιστορίας. Την France Telecom που στα πλαίσια της συρρίκνωσης του κύκλου εργασιών της αντιμετώπισε δεκαεννιά αυτοκτονίες εργαζομένων της σε εικοσιπέντε μήνες. Οι μαζικές αυτοκτονίες σόκαραν την κοινή γνώμη, όμως δυστυχώς η τάση των αυτοκτονιών σε στελέχη επιχειρήσεων ή απλούς εργαζομένους δεν είναι σπάνιο φαινόμενο.

Ο εθισμός στην εργασία μπορεί να έχει πολλές παρενέργειες, όταν όμως συναντάμε εργαζομένους να θέτουν τέρμα στη ζωή τους επειδή απέτυχε η παρουσίασή τους ή δεν κατάφεραν να πάρουν την προαγωγή που υποσχέθηκαν στην οικογένειά τους, τότε το φαινόμενο δεδομένου ότι αυξάνεται με το πέρασμα του χρόνου, αποτελεί επικίνδυνη απειλή του εργασιακού καθεστώτος :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΓΙΝΕ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΕ ΕΝΑΝ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 20/05/2010

Καληνωρίσματα. Ας μιλήσουμε για δουλειές όπως έλεγαν τη δεκαετία του 80 και οι αμερικανοί! Δεν πρόκειται όμως να αναφέρω ούτε νόμους, ούτε διατάξεις, ούτε συνδικαλιστικές αποφάσεις. Ας πάρουμε το πράγμα πρακτικά και ας μιλήσουμε για εργοδότες και υπαλλήλους, μια σχέση “μαζί δεν κάνουμε και χώρια δε μπορούμε” με πολλά επεισόδια και ιστορίες να ειπωθούν.

Όμως ξεκινώντας ας εμπνευστούμε από την επικαιρότητα όπου παντού διαβάζουμε πως η ανεργία αυξάνεται με ιλιγγιώδη ταχύτητα και το 2010, 2011 έτη αναστροφής του αρνητικού κλίματος ο πληθωρισμός και η ανεργία θα αποτελούν τα βασικά θύματα της Ελλάδας. Όμως πως ξεκινά αυτή η ανεργία; Αμ, δεν ξεκινά! Οι πολύ καλές σχέσεις που διατηρώ με μεγάλο λογιστικό γραφείο του Ηρακλείου μου φανέρωσαν ένα μεγάλο κρυμμένο μυστικό στα εργασιακά της χώρας μας. Πρόκειται για τις εικονικές απολύσεις και τις εικονικές μειώσεις μισθών από την επίσης εικονική αλλαγή του ωραρίου από πλήρη σε μειωμένη εργασία. Γιατί ουσιαστικά ποτέ δεν αλλάζει τίποτα. Ίσως ο εργοδότης γίνεται πιο φιλικός ζητώντας από το προσωπικό μια άτυπη συμφωνία όπου ο μισθός θα παραμείνει (ή θα αυξηθεί λιγάκι) όμως λόγω οικονομικών δυσχερειών θα γίνει μια μετατροπή στο ΙΚΑ, την επιθεώρηση εργασίας κλπ. Τα ένσημα και τα διάφορα επιδόματα (π.χ. λόγω εγκυμοσύνης) μειώνονται και ο υπάλληλος βρίσκεται ξαφνικά να είναι αιχμάλωτος μιας απόφασης που πήρε για να μην βρεθεί στο δρόμο και πλέον γνωρίζει πως οι επιλογές του είναι ελάχιστες καθώς σε μια τυχόν καταγγελία είναι υπόλογος και ο ίδιος. Μπρός γκρεμός και πίσω…

Να είστε σίγουροι πως η δραματική αύξηση της ανεργίας θα είναι εν μέρη εικονική και πως η ανάγκη θα φέρνει κάθε εργοδότη και κάθε υπάλληλο μαζί ή ξεχωριστά σε “στρατηγικές συμφωνίες” που πλήττουν μεν το νόμιμο του κλάδου, συγκρατούν απ’ την άλλη την οικονομική εξαθλίωση οικογενειών χωρίς το σταθερό εισόδημα των δημοσίων υπαλλήλων. Εσείς τι συμφωνήσατε με τον εργοδότη σας; :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕ ΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟ ΚΟΣΜΟ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 13/05/2010

Καληνωρίσματα. Διάβαζα πριν μέρες πως θα έρθει μεν διάσημη τραγουδίστρια από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα για μια συναυλία, όμως πέρα από την αμοιβή της είχε –λέει- κάποιες απαιτήσεις όπως η σουίτα παραμονής της να έχει μπλε τριαντάφυλλα, να έχει ιδιωτική πισίνα, συγκεκριμένο τύπο φαγητού και ειδικά διαμορφωμένο χώρο για συγκεκριμένα φορέματα που θα μεταφέρει. Δε θα μείνουμε στο ότι όλα αυτά είναι εντελώς παράλογα.

Το ζήτημα που προκύπτει απ’ όλα αυτά είναι το πως αυτή η (23άχρονη) κοπέλα έμαθε σε αυτόν τον τρόπο ζωής που καλύπτεται από τέτοιου είδους απαιτήσεις. Προφανώς μιλάμε για μια πλούσια διάσημη όπως πλήθος άλλων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του θεάματος και αμείβονται με υπέρογκα ποσά. Στην ίδια κατηγορία για τις ανάγκες του άρθρου, θα εντάξω και τους αθλητές πολλοί εκ των οποίων κερδίζουν αστρονομικά ποσά. Είναι άνθρωποι που σίγουρα δεν έκλεψαν δεν κακοποίησαν, δεν παρανόμησαν κι όμως κατάφεραν μέσω της τέχνης και του ταλέντου τους να φτάσουν σε ένα ονειρικό επίπεδο. Ένα επίπεδο που αποτελεί πρότυπο για πολλούς νέους της εποχής, αφού συνδυάζει δόξα, χρήμα και ικανοποίηση αμέτρητων αναγκών. Πως να αδικήσεις σήμερα τους νέους που προσπαθούν διακαώς να κερδίσουν μια θέση σε μια εκπομπή ανάδειξης ταλέντων;

Η ζωή όμως ποτέ δεν ήταν δίκαιη. Πολλοί άνθρωποι με σπουδαία ταλέντα ή δεξιότητες, εργάζονται καθημερινά και πολύ σκληρά απλά και μόνο για να εξασφαλίσουν μια αξιοπρεπή ζωή. Είναι άνθρωποι που ίσως δεν είχαν τις κατάλληλες ευκαιρίες ή ποτέ δεν έμαθαν πως να… προωθούν τον εαυτό τους. Άνθρωποι που ζουν κι αυτοί στον ίδιο πλανήτη όσο κι αν ακούγεται παράξενο και η καθημερινότητά τους εκτυλίσσεται σε έναν παράλληλο κόσμο όπου ακόμα κι αν το νοητικό επίπεδο, η ηλικία, η υγεία, η γεωγραφική περιοχή είναι τα ίδια, οι ανάγκες, ο τρόπος διασκέδασης, οι απολαύσεις της ζωής κ.α. διαφέρουν μεταξύ τους κατά πολύ.

Πόλυ άνθρωποι ακόμα ψάχνουν τη θέση του σε αυτόν τον παράλληλο κόσμο κι άλλοι ξέρουμε ακριβώς που ανήκουμε (εκτός κι αν πιάσουμε το ΤΖΟΚΕΡ). Είναι τελικά το επίπεδο ζωής τους τόσο καλύτερο από το δικό μας; :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΩ ΘΑ ΓΙΝΩ ΑΝΗΛΙΚΟΣ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 15/04/2010

Χριστός Ανέστη και Καληνωρίσματα. Δεν είναι η πρώτη φορά που στο yannidakis live ασχολούμαστε με το ζήτημα της παιδείας και δε θα σας κάνει έκπληξη πως το σκανδιναβικό μοντέλο παιδείας αποτελεί το ιδανικό για μένα. Είναι φυσιολογικό στο εύρος της Ευρώπης, να μας απασχολεί η διαφορετικότητα μεταξύ των χώρων της, απ’ το βορά στο νότο και τη Μεσόγειο. Κάθε πολιτισμός κουβαλά ιδιαίτερη κουλτούρα στη διαδικασία μετατροπής του εφήβου σε ενήλικα.

Κι εδώ τίθεται το ερώτημα. Ποια είναι τα κριτήρια που χαρακτηρίζουν έναν άνθρωπο, ενήλικα; Στις σκανδιναβικές χώρες έχει να κάνει με την ανάγκη του νέου να βρει τον εαυτό του. Να κάνει το βήμα προς την απόλυτη ανεξαρτησία. Εδώ στη Μεσόγειο, ο ενήλικας καθορίζεται από το τέλος των σπουδών του, από την εύρεση εργασίας, τη διαμονή του μακριά απ’ τους γονείς του και την εύρεση ενός σταθερού ερωτικού συντρόφου. Πολλά τα κοινά στοιχεία και πολλές οι διαφορές μεταξύ των μοντέλων. Σε κάθε περίπτωση στο νότο, οι νέοι ενηλικιώνονται πιο… δύσκολα.

Αυτό δεν αφορά τις σπουδές, καθώς είναι αλήθεια πως οι νέοι επενδύουν πολλά χρόνια στη μόρφωση του κι ενώ παλαιότερα αυτό ήταν εισιτήριο πνευματικής και επαγγελματικής επιτυχίας, σήμερα που η πρόσβαση στη γνώση είναι πιο εύκολη, δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Εδώ έχω ένα δεύτερο ερώτημα και αφορά το κατά πόσο οι σημερινοί συνειδητοποιημένοι -κατά κοινή ομολογία- νέοι, επιθυμούν μια τέτοια ενηλικίωση. Είναι προφανώς το επόμενο σκαλί της αλληλουχίας της ζωής κι όμως στη Σουηδία και την Ελβετία θα απολάμβανα πολύ περισσότερο την ενηλικίωση μου απ’ ότι στην Ελλάδα ή την Ισπανία.

Είναι προφανές πως οι συνθήκες είναι δύσκολες και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης το μεσογειακό μοντέλο φαντάζει πιο... συνετό για έναν νεαρό ενήλικα που προσπαθεί να εδραιωθεί αυτόνομα στην κοινωνία. Σκεφτείτε ένα παράνομο φιλί χωρίς συνέπειες, μια οικονομική χρεωκοπία ως το επόμενο χαρτζιλίκι, σκεφτείτε έναν ανήλικο ενηλικιωμένο :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΜΕ ΦΤΑΙΧΤΗ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 14/04/2010

Καληνωρίσματα. Η είδηση επισκιάστηκε από την επικαιρότητα της οικονομικής κρίσης κι έτσι κανείς δεν ασχολήθηκε με το θέμα όσο έπρεπε. Αναφέρομαι στον θάνατο κρατούμενου στις φυλακές Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο από υπερβολική δόση. Συγκεκριμένα πρόκειται για δύο, απλά ο ένας πέθανε.

Σάλος φυσικά στην πόλη του Ηρακλείου. Έρευνες να διεξάγονται από δω κι από κει και οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι να κατηγορούνται από την κοινή γνώμη. Δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ με το θέμα, όμως σωφρονιστικός υπάλληλος στο Ηράκλειο είναι ο Χ τον οποίο γνωρίζω μερικά χρόνια. Επειδή βρήκα πρόσφορο έδαφος για προβληματισμό, αποφάσισα να τον ρωτήσω και οι απαντήσεις του σοκάρουν. Οι κρατούμενοι είχαν βγει με άδεια όπως αυτές που δικαιούνται κανονικά. Κατά την επιστροφή τους διεξάγεται έλεγχος όπου ψάχνονται σχολαστικά. Ακόμα και στο επισκεπτήριο οι επισκέπτες ελέγχονται και όχι, οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι δεν κάνουν τα “στραβά μάτια”, όχι στην Αλικαρνασσό τουλάχιστον. Όμως όταν οι κρατούμενοι είναι υπό την επήρεια ναρκωτικών είναι εύκολο να το διακρίνεις όπως και η σοκαριστική ομολογία πως κατά την επιστροφή τους από την άδεια καταπίνουν μικρά σακουλάκια που περιέχουν την ναρκωτική ύλη και κατόπιν τα αφοδεύουν! Στο άνωθεν περιστατικό το σακουλάκι σκίστηκε στο στομάχι του κρατούμενου και η συνέπεια ήταν μοιραία. Μία μέρα πριν το συμβάν ο δεύτερος κρατούμενος (που δεν πέθανε) ήταν σε άθλια κατάσταση…

Το κείμενο δεν αφορά το πρόβλημα των ναρκωτικών, ούτε το περιβάλλον στις φυλακές. Αναφέρομαι στο ότι τα φαινόμενα πολλές φορές απατούν και το εξιλαστήριο θύμα συχνά δεν είναι και ο πραγματικός υπαίτιος. Ο κρατούμενος πέθανε με υπαιτιότητα δική του και η ιστορία δε χρειάζεται να είναι πάντα πολύπλοκη. Δε μιλάμε για παιδάκια στο σχολείο που δεν είχαν την περιποίηση των παιδαγωγών-δασκάλων, αλλά για επικίνδυνους κακοποιούς :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis – ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕ ΑΔΡΑΝΕΙΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΟΥ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 08/04/2010

Χριστός Ανέστη και Καληνωρίσματα. Θα θυμάστε ως μικρά παιδιά να επισκέπτεστε με το σχολείο μια μεταποιητική εγκατάσταση. Άλλοι σε εργοστάσιο εμφιαλώσεως, σε ελαιοτριβείο, ή σε εργαστήρια αγγειοπλαστικής, τυπογραφεία κλπ. Εκεί που η τέχνη, το προϊόν ή η υπηρεσία απομυθοποιείται ξεκινά η αντίδραση ενός παιδιού, ενός ανθρώπου. Συνήθως η διαπίστωση χαρακτηρίζεται από το γκρέμισμα του μύθου που περικλείει τον κάθε κλάδο.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τι προηγείται ή ακολουθεί μιας τετριμμένης διαδικασίας της οποίας εμείς είμαστε απλοί καταναλωτές και πελάτες. Μπορούμε να κρίνουμε την ποιότητα και την αποδοτικότητα και να διαχειριστούμε καλύτερα το οτιδήποτε. Πριν λίγες ημέρες βρέθηκα στην σφαγή ενός ζώου από συγγενή κτηνοτρόφο, το οποίο είχε ως στόχο το… στομάχι μου! Ήταν ένα κατσικάκι το οποίο λίγο νωρίτερα χάιδευα ενώ εκείνο μου δάγκωνε απαλά τα δάχτυλα. Το ειδυλλιακό σκηνικό τερματίστηκε σύντομα με τον κτηνοτρόφο να το δένει χειροπόδαρα και με μια απλή κίνηση στην καρωτίδα του ζώου να θέτει τέρμα στη ζωή του με εκείνο να τρέμει ολόκληρο. Ακολούθησε η διαδικασία φουσκώματος της σάρκας του που απαιτούσε το κόψιμο ενός ποδιού, το γδάρσιμο της γούνας του δέρματος και ύστερα το ξεκοίλιασμα και καθάρισμα των εντέρων. Σας φαίνομαι υπερβολικά περιγραφικός; Σας πληροφορώ πως σε οποιονδήποτε ανέλυσα την εικοσάλεπτη διαδικασία αηδίασε έως δεν είχε καμία όρεξη να φάει κρέας για τις επόμενες ημέρες.

Μήπως αυτή είναι και η καθολική φιλοσοφία του ανθρώπου σήμερα; Μήπως ο καθένας κρύβεται από το πέπλο της καλοπέρασης και του σύγχρονου πολυτελούς τρόπου ζωής, αρνούμενος να κοιτάξει ποια μιζέρια, ποια διαπλοκή και ποια θυσία κρύβεται πίσω από τα φώτα; Ένας άνθρωπος που λατρεύει να περνάει καλά, αλλά γκρινιάζει και διαμαρτύρεται όταν κάτι δεν λειτουργεί όπως θα επιθυμούσε.

Πολύ φοβάμαι πως η σημερινή εποχή απαιτεί τη σκληραγώγηση του σημερινού ανθρώπου. Σε μια χώρα που –έστω και καθυστερημένα- επιχειρείται να μπει μια τάξη στην οικονομία, την κοινωνία και τον τρόπο λειτουργίας του κράτους, απαιτούνται θυσίες και σύγκρουση με την πραγματικότητα. Θα κλείσουμε πάλι τα μάτια μας συνεχίζοντας τον γνωστό τρόπο ζωής ή θα μάθουμε πως “σφάζεται ένα κατσίκι” για να φτιάξουμε ένα καλύτερο τραπέζι για τα παιδιά μας; :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΑΖΗΜΙΩΤΟ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 07/04/2010

Χριστός Ανέστη και Καληνωρίσματα. Λένε πως η καλύτερη αμοιβή του γονιού, είναι η επιτυχία του τέκνου. Αυτή του εργαζομένου, είναι η επιπρόσθετη αμοιβή στο μισθό. Αλήθεια, της νοικοκυράς ποια είναι; Το ζήτημα έφτασε ως τα έδρανα του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου –παρακαλώ- όπου ζητήθηκε αμοιβή για τις νοικοκυρές με τη μορφή μισθού. Κυρίες όπου «εργάζονται» στο σπίτι τους ώστε να το διατηρούν και να έχουν ασφάλεια, ένσημα και μισθό. Η πρόταση απορρίφθηκε απ’ το κοινοβούλιο και πριν προλάβουμε να τη χαρακτηρίσουμε άδικη και καταχρηστική, έχει ενδιαφέρον να δούμε την αιτιολογία της απόρριψης.

Η θέσπιση μιας τέτοιας οδηγίας θα ήταν ενάντια στην διακήρυξη της ισότητας των δύο φύλων, για την οποία η Ευρωπαϊκή Ένωση δείχνει συχνά δείγματα γραφής. Ο ορισμός μιας γυναίκας (κατά 90% όπως έδειξε μελέτη) ως… επαγγελματίας νοικοκυρά θα έχει ως αποτέλεσμα τον στιγματισμό της. Αυτό αμέσως ακυρώνει αν όχι το κίνητρο, σίγουρα την επιλογή της να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά αναπτύσσοντας προοπτικές καριέρας. Δεν αμφισβητώ το ότι ένας τέτοιος μισθός θα αποτελεί ένα καλό οικογενειακό επίδομα, όμως σε αυτήν την περίπτωση το θέμα θα πρέπει να εξεταστεί σε άλλη βάση. Η νοικοκυρά που πληρώνεται για να έχει και υλικά οφέλη όταν περήφανα δηλώνει την ενασχόληση της, στα δικά μου αυτιά ηχεί σαν ένας άνθρωπος που αγωνίζεται στο στίβο της ζωής με ένα συγκριτικό μειονέκτημα. Ύστερα φαντάζεστε ποιες θα είναι οι προϋποθέσεις παραλαβής της άδειας; Όλοι και όλες λίγο-πολύ εργάζονται για τον καλλωπισμό και τη διατήρηση της οικείας, ανεξάρτητα από το αν εργάζονται κάπου νόμιμα, ημιαπασχολούνται, δηλώνουν άνεργοι ή απλά είναι άεργοι.

Ίσως και υπό προϋποθέσεις το συγκεκριμένο ζήτημα να μπορεί να επανέλθει στην επικαιρότητα διασφαλίζοντας όμως, το κύρος εκείνου που εργάζεται στο και για το σπίτι του. Είναι απαραίτητο να αποφύγει τη ταμπέλα του «οικιακά», που δύσκολα μεθαύριο κι εφόσον επιθυμεί να επανέλθει στην επαγγελματική «ζωή» θα εξαλείψει :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΕΘΝΙΚΙΣΤΙΚΕΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΑΜΑΥΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 11/03/2010

Καληνωρίσματα. Ένα επικίνδυνο φαινόμενο αναδύεται τελευταία στην κοινωνία της Κρήτης. Πολύ μεγάλη για να την πεις μικρή, πολύ μικρή για να την πεις μεγάλη κι έτσι ότι συμβαίνει –τουλάχιστον σε τοπικό επίπεδο- παίρνει μεγάλες διαστάσεις. Κάπως έτσι λοιπόν συνεχόμενα κρούσματα εθνικιστών στα Χανιά πήραν μεγάλες διαστάσεις καθότι αποτελούν πρωτοφανή γεγονότα στην Ελλάδα.

Απολογισμός; Δύο εμπρησμοί εβραϊκής συναγωγής των χανιών, επίθεση σε νεαρή καθηγήτρια που έκανε αφιλοκερδώς μαθήματα της ελληνικής σε μετανάστες. Στην επίθεση οι νέοι χάραξαν στο χέρι της καθηγήτριας τη σβάστικα! Πολλές απειλές και κάποιες πολύ ύποπτες συλλήψεις. Πρόκειται για άτομα αμερικανικής καταγωγής που λέγεται πως κρύβονται πίσω απ’ όλα αυτά. Αν εμβαθύνει κανείς στην έρευνα μαθαίνει πως μαθητές στρατολογήθηκαν από ξένους στην διαμόρφωση εθνικιστικών ιδεών. Οι ξένοι ήρθαν στην Κρήτη(;) ειδικά γι’ αυτό το λόγο. Σίγουρα θα τους αναγνωρίσω πως ξέρουν πως να επενδύουν σε μια ιδέα, αφού στόχευσαν στη νεολαία.

Όμως τι πρέπει να καταλάβουμε όλοι εμείς; Οι ναζί επιστρέφουν; Σίγουρα ένα τέτοιο συμπέρασμα είναι πολύ πρόχειρο και έτσι σε εποχές που οι μετανάστες κερδίζουν ολοένα και περισσότερα δικαιώματα στα εδάφη της Ευρώπης, καλούμαστε να προβληματιστούμε πάνω στο ζήτημα με έναν ευρύτερο τρόπο σκέψης. Ερωτήματα όπως το γιατί η σβάστικα ή γιατί στα Χανιά δεν είναι εύκολο να απαντηθούν. Μάλιστα το μυστήριο μεγαλώνει αν αναφέρω πως η αστυνομία έχει ανώνυμες καταγγελίες πως ξένοι πλησιάζουν παιδιά μετά το σχολείο. Ο πρώτος στόχος φυσικά είναι οι αριστερές ομάδες, όμως δε νομίζω πως υπάρχει υγιής πολίτης σήμερα που θα ανεχτεί τη δράση τέτοιων ατόμων. Άλλωστε αναρωτιέμαι πως νέα παιδιά που είναι δεδομένο πως έχουν αυξημένη κριτική σκέψη, προσηλυτίζονται τοιουτοτρόπως εναντίον κάθε ελευθερίας που κάθε άλλο παρά πρεσβεύει ο εθνικισμός. Και φυσικά καταλήγω στο κλασικό ερώτημα. Που βρίσκονται οι γονείς

Δεν ξέρω αν τα Χανιά αποτελούν το εφαλτήριο ενός νέου επικίνδυνου κινήματος, όμως σίγουρα τώρα έχουμε έναν ακόμη λόγο να επικεντρωνόμαστε στη νεολαία μας που εύκολα στην ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας μπορεί να παραστρατήσει. :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΑ ΩΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 27/01/2010

Καληνωρίσματα. Με μεγάλη μου έκπληξη διαβάζω την περασμένη Δευτέρα, 25/1 στο ιστολόγιο antinews ότι παρατηρήθηκαν στο μπλόκο των αγροτών στον Προμαχώνα τρία ακινητοποιημένα βυτιοφόρα που σύμφωνα με πληροφορίες(…) περιείχαν γάλα από την Ουγγαρία και κατευθυνόντουσαν στις εγκαταστάσεις της “ΟΛΥΜΠΟΣ” και “ΑΓΝΟ”, γνωστές γαλακτοβιομηχανίες. Η είδηση με τάραξε καθότι με δεδομένο πως πλέον είναι υποχρεωτική η αναγραφή προελεύσεως στα κουτιά γάλακτος, η παραπάνω είδηση ήταν σκανδαλώδης.

Επικοινώνησα αμέσως με τις εν λόγω εταιρείες οι οποίες και μου απάντησαν άμεσα. Η “ΟΛΥΜΠΟΣ” απάντησε κατηγορηματικά πως ουδέποτε έχει χρησιμοποιηθεί εισαγόμενο γάλα, “ούτε ένα λίτρο” ενώ με παρέπεμψε σε μηνιαίους ελέγχους του Ελληνικού Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος (ΕΛΟΓΑΚ). Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η απάντηση της “ΑΓΝΟ” που αρνήθηκε κατηγορηματικά εισαγωγή ξένου γάλακτος αφού αυτό “συλλέγεται καθημερινά και αποκλειστικά από την περιοχή της κεντρικής Μακεδονίας” και με παρέπεμψε με τη σειρά της στους ελέγχους του ΕΛΟΓΑΚ. Φυσικά οι υπεύθυνοι των εταιρειών καταχώρησαν την απάντηση τους και ως σχόλιο στην εν λόγω καταχώρηση.

Λίγο ψάξιμο παραπάνω πριν το yannidakis live πάρει θέση υπεύθυνα και αντικειμενικά, απέδωσε καρπούς αφού ανακάλυψα πως το blog antinews, είχε “κλέψει” την είδηση χωρίς την αναγραφή πηγής από το “zougla.gr” το οποίο είχε παραθέσει περισσότερες γαρνιτούρες θεωρίας συνωμοσίας κατά των δύο ελληνικών εταιρειών. Αναρωτιέμαι λοιπόν, πως ιστοσελίδες και blogs μπορούν να διακινούν και να αναδημοσιεύουν ψεύτικη ανυπόστατη πληροφορία χωρίς να είναι διασταυρωμένη από τους αρμόδιους. Πως μπορούν να προσβάλουν σοβαρές ελληνικές εταιρείες της περιφέρειας που δεν ανήκουν σε μεγάλους ομίλους επιχειρήσεων επηρεάζοντας έτσι λανθασμένα την κοινή γνώμη που σιγά-σιγά εμπιστεύεται ολοένα και περισσότερο τα blogs για την ενημέρωση της.

Μήπως εξυπηρετούν συμφέροντα μεγάλων εταιρειών που θέλουν να πλήξουν μικρότερες ομοειδείς τους; Μήπως απλά στερούνται ποιότητας και η φήμη τους προέρχεται από πλάγιους τρόπους, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία των ελληνικών ιστολογίων; Το yannidakis live αποσκοπεί στον προβληματισμό του αναγνωστικού κοινού και προκαλεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, την εταιρεία “ΟΛΥΜΠΟΣ” και “ΑΓΝΟ”, καθώς και τα “zougla.gr” και “antinews” να πάρουν θέση :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΜΙΑ ΝΕΑ e-ΖΩΗ ΑΡΧΙΖΕΙ. ΕΣΥ ΘΑ ΠΕΘΑΝΕΙΣ;

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 14/01/2010

Καληνωρίσματα. Περίμενα την κατάλληλη στιγμή για να γράψω γι’ αυτό το e- (από το electronic) που σε ολοένα και περισσότερες δραστηριότητες μπαίνει μπροστά, όμως δε θα υπάρξει γιατί συνεχώς χρησιμοποιώ περισσότερες e-δραστηριότητες και μ’ αρέσει. Και επειδή η λίστα αυτών είναι μάλλον ατελείωτη και μάλλον περιττή να ξεδιπλωθεί στο κείμενο, φαντάζομαι πόσο κοντά βρισκόμαστε στο να έχουμε μια e-ζωή.

Οι περισσότεροι είμαστε μέλη ενός κοινωνικού δικτύου με ένα username που ίσως χρησιμοποιούμε πιο συχνά από το πραγματικό μας όνομα. Μάλιστα πολλές από τις καθημερινές μας δραστηριότητες τις διεκπεραιώνουμε μέσω του διαδικτύου και ίσως κάτω από το username μας ή avatar (όπως για μένα το yannidakis). Για κάποιους το διαδίκτυο αποτελεί εργαλείο διαχείρισης λογαριασμών, αποστολής παραγγελιών, ενημέρωσης και γενικά επαγγελματικής χρήσης. Για κάποιους άλλους αποτελεί μέσω επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης. Όταν όλα τα παραπάνω (και πολλά μα πολλά ακόμα) βρίσκονται σε συνδυασμό σε έναν άνθρωπο που περνά στην οθόνη του πάνω από το μισό της ημέρας, τότε νομίζω πως προσεγγίζουμε κατά πολύ μια e-ζωή όπου οι γνωριμίες ή ακόμα και οι ερωτικές συνουσίες λαμβάνουν χώρα στον κυβερνοχώρο.

Δεν ξέρω αν πρέπει να προβληματιστώ ή να βρω τη θέση μου στη νέα αυτή κοινωνική επιβολή που έφτιαξε ο ίδιος ο άνθρωπος στην προσπάθεια του να ξεφύγει από την κανονική ζωή. Τον μπροστινό στην τράπεζα, τον φίλο που μπορεί τελικά να είναι άσχημος ή άκομψος, τον συμμαθητή/καθηγητή που μάλλον δεν είναι όπως τον προτιμούμε. Όταν όμως οι εκλογές θα γίνονται στο διαδίκτυο αποθεώνοντας την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, τότε θα ξέρω πως όλα μπορούν να αντικατασταθούν στα πλαίσια μιας νέας e-παρξης στην οποία πρέπει να προσαρμοστώ για να συνεχίσω να υπάρχω, ευτυχώς με τους δικούς μου όρους όπως θα τους καθορίζει το… username μου.

Μπορεί να είμαστε πολύ μακριά απ’ το να μιλάμε για κάτι τόσο απόλυτο κι ακραίο, όμως θα ήταν αφελές να πιστέψουμε πως δεν οδεύουμε εκεί. Αφήνοντας όσα από την αληθινή ζωή δεν μας εκφράζουν με εκείνα που e άλλη ζωή μπορεί να μας προσφέρει. Πως με λένε; yannidakis :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »

yannidakis - ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΑΠ’ ΤΗΝ ΟΠΤΙΚΗ ΕΝΟΣ ΑΝΤΡΑ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 07/01/2010

Καληνωρίσματα. Σε μια εποχή που η ισορροπία των δύο φύλων δείχνει να βρίσκει κάποια πλαίσια συντονισμού, όπου οι γυναίκες διεκδικούν τα δικαιώματα τους τονίζοντας τη θηλυκότητα τους και οι άντρες αποκτούν ρόλο στο σπίτι, στο παιδικό δωμάτιο ή στην κουζίνα, υπάρχουν ακόμα στεγανά τα οποία εμφανίζονται ανάλογα με τον χρόνο και τον τόπο και τα οποία υπενθυμίζουν εποχές που πολλοί θέλουν να ξεχάσουν.

Το πιο κρίσιμο εξ αυτών είναι η κακοποίηση των γυναικών και η σεξουαλική βία που ασκείται σε αυτές συχνά-πυκνά σε παραμεθόριες περιοχές, στις πόλεις, από το οικογενειακό ή το συζυγικό περιβάλλον, στο σπίτι ή την εργασία και παντού το μοτίβο είναι το ίδιο: ο αδύναμος εγκεφαλικά άντρας χτυπά την αδύναμη μυϊκά γυναίκα. Το φάσμα των περιστατικών δεν περιορίζεται σε μορφωτικά ή ηλικιακά επίπεδα και ακόμα και διασημότητες καταλήγουν στο νοσοκομείο και από κει στο δικαστήριο.

Γιατί όμως να συμβαίνει αυτό; Είναι τόσο σημαντικό να επιβάλλεται ο άντρας ακόμα κι αν αυτό το πετυχαίνει μόνο με τη δύναμη; Μήπως στην δεδομένη στιγμή δε είναι ικανός να το καταφέρει με άλλον τρόπο; Είναι ερωτήματα που παραμένουν αναπάντητα. Θυμάμαι στο δημοτικό να με σπρώχνει μια συμμαθήτριά μου και να με κοροϊδεύουν οι φίλοι μου που δεν την έδειρα. Εγώ το θεωρούσα αδιανόητο και σήμερα δεν ντρέπομαι να αναπτύσσω την άποψη μου πως η γυναίκα είναι ένα τριαντάφυλλο. Αλλά αυτός είμαι εγώ. Λίγο πιο έξω πολλοί άντρες υπό την επήρεια αλκοόλ ή απλά τον ψυχασθενικό εγωισμό τους ξεσπούν στις γυναίκες. Και νομίζω πως σε κάθε (βίαιη) επαφή ο άντρας χάνει ολοένα και περισσότερο την αξιοπρέπεια του, προσεγγίζει με επιτυχία ένα κανιβαλικό ον ή ένα βάναυσο ζώο χωρίς λογισμό.

Δεν έχει σημασία αν πρόκειται για ένα “απλό” σπρώξιμο ή ξυλοδαρμό. Ο άντρας που δεν σέβεται την σωματική και ψυχολογική ακεραιότητα ενός ανθρώπου και ειδικά μιας γυναίκας, έχει φανερά προβλήματα έλλειψης αντρικών ορμονών που προσπαθεί να αντικαταστήσει με τη βία. Τέτοια διαστροφικά στοιχεία του είδους μου, παρακαλώ καταγγείλτε τα :[
 Διαβάστε περισσότερα.. »